A característica Resistência à Magia diz que a criatura possui vantagem nos testes de resistência contra magias e outros efeitos mágicos, mas a parte de outro efeitos mágicos me confunde, como saber se um efeito é magico sem ser de uma magia listada? Exemplo: sopro de dragão é magico e se enquadra? E o Olhar Petrificante da Medusa? Gostaria de saber se existe alguma indicação nas habilidades que permite saber se é efeito magico ou apenas uma habilidade da criatura.
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Resistência contra magias
Resistência contra magias
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Do Sage Advice Compendium (que reúne conteúdo e tweets de respostas oficiais de regras): Is the breath weapon of a dragon magical? If you cast antimagic field, don armor of invulnerability, or use another feature of the game that protects against magical or nonmagical effects, you might ask yourself, “Will this protect me against a dragon’s breath?” The breath weapon of a typical dragon isn’t considered magical, so antimagic field won’t help you but armor of invulnerability will. You might be thinking, “Dragons seem pretty magical to me.” And yes, they are extraordinary! Their description even says they’re magical. But our game makes a distinction between two types of magic:
the background magic that is part of the D&D multiverse’s physics and the physiology of many D&D creatures
the concentrated magical energy that is contained in a magic item or channeled to create a spell or other focused magical effect
In D&D, the first type of magic is part of nature. It is no more dispellable than the wind. A monster like a dragon exists because of that magic-enhanced nature. The second type of magic is what the rules are concerned about. When a rule refers to something being magical, it’s referring to that second type. Determining whether a game feature is magical is straightforward. Ask yourself these questions about the feature:
Is it a magic item?
Is it a spell? Or does it let you create the effects of a spell that’s mentioned in its description?
Is it a spell attack?
Is it fueled by the use of spell slots?
Does its description say it’s magical?
If your answer to any of those questions is yes, the feature is magical. Let’s look at a white dragon’s Cold Breath and ask ourselves those questions. First, Cold Breath isn’t a magic item. Second, its description mentions no spell. Third, it’s not a spell attack. Fourth, the word “magical” appears nowhere in its description. Our conclusion: Cold Breath is not considered a magical game effect, even though we know that dragons are amazing, supernatural beings. Ou seja, para ser considerado um efeito mágico, e não só parte da "natureza mágica do universo de d&d" (como dragões, p.ex), precisa ser - um item mágico, um feitiço(magia), uma habilidade que replica os efeitos de um feitiço (como p.ex do monge dos 4 elementos), uma habilidade que usa/consome espaços de magia (como destruição divina do paladino, p.ex), ou ter uma descrição que diz que é "mágica".